Du må være logget inn for å se videoen
Logg inn eller registrer deg for å se treningsvideoen.
Introduksjon

Mindfulness ”Mentalt overskudd og mindre stress i en travel hverdag.”

Få innsikt i hva mindfulness er, og hvordan du kan bruke mindfulness aktivt i din hverdag til økt tilstedeværelse og mindre stress. Kurset inneholder:

  • Grunnprinsippene i mindfulness – din guide til økt tilstedeværelse.
  • Hvorfor det er viktig med fokus her og nå – og ikke på fortid eller fremtid.
  • Stopp autopiloten, og skap positive tankebaner.
  • Lær hva som skjer i hjernen og resten av kroppen, når du er mindful.
  • Tilstedeværelse, selvinnsikt, mentalt overskudd – hva du kan forvente av mindfulness trening.

Hva er mindfulness?

Kort fortalt handler mindfulness om bevisst tilstedeværelse, i øyeblikket her og nå, uten dom eller vurdering. Å trene sinnet til å være tilstede her og nå innebærer mange fordeler. Det er svært stressreduserende, fører til økt konsentrasjon og prestasjon, og gjør det lettere å nå inn til ditt kreative potensiale.

Hvis noe kreves i mindfulness, så er det at vi bruker de ressursene vi er født med. Når vi er aktive som oss selv, så lever vi. Når vi har følelsen av liv, så har vi alt. Det er hemmeligheten bak det gode liv. Når du føler deg levende, så mangler du ingenting.

Større effektivitet og bedre relasjoner på jobben:

  • Hva er det som stjeler tiden din? Øk din effektivitet med mindfulness.
  • Teknikker til å bevare fokus og konsentrasjon til tross for travelhet.
  • Bedre relasjoner begynner med nye tanker – slik gjør du det i praksis.

Økt tilstedeværelse, mindre stress

  •  Hvordan reagerer du i pressede situasjoner? Valget er ditt!
  • Ha fokus på det kan gjøre noe med nå – forebygg de stressende tankene.
  • Hverdagen er en eneste lang prioritering – bli mer bevisst på hva du prioriterer.